UPC/Get: "Vi liker ikke egentlig å ha kunder"

Som Obos-medlem har jeg et relativt greit kombinasjonsabonnement på både bredbånd og kabel-telefoni gjennom Get. Dette fungerer godt for mitt behov og det vil jeg i utgangspunktet fortsette å ha.

Som noen av dere vet, så drar jeg utenlands i et halvt års tid snart, og i den sammenhengen har jeg sagt opp eller fryst alle andre typer abonnementer. Dette har vært grei skuring hos magasiner, nettsteder, treningssentre, mobiltelefon osv. Men hos Get går det ikke å fryse sitt abonnement. Enten må man betale for det hver måned mens man er borte, eller så må man si det opp.


Hvorfor gjøre det enkelt?
Å si opp sitt Get-abonnement er ikke bare enkelt. Hvis alt går etter prosedyrene og ingenting går galt må man si opp skriftlig før den 1. ettersom 1 måneds oppsigelsestid betyr ut påfølgende måned. Deretter må man koble fra modem og telefoni-boks, og frakte dette verdifulle godset til UPC's kontor i Maridalsveien. Jeg kan altså ikke bare be dem koble ut, for så å koble opp igjen når jeg kommer tilbake. Å levere dette må være det siste man gjør før man drar, eller så er man jo uten telefon og nett de viktige dagene rett før man drar - da man virkelig har behov for det. Siden jeg reiser en søndag, så skjønner alle at dette blir en smule kronglete. I tillegg kommer de mange eventuelle telefonene der ikke alt går som det skal, og som iallfall Iversen kjenner til, er det ikke sjelden.



Må vi ha en grunn? Holder det ikke å mislike kunder?

På spørsmål om hva årsaken til at Get har en slik policy svarte kundeservice at det var bare slik det var. Det er jo strengt talt ikke et svar på spørsmålet, og jeg spurte igjen om hva som var argumentasjonen for å ikke tilby en mulighet til kunder som faktisk ønsket å være kunder, men i stedet tvinge dem til å si opp? Ja, nei, det var nå bare slik det engang var. Jeg foreslo at han kanskje burde ta det opp med de som bestemte hvordan det bare var, fordi det virker rart at Get skal være den eneste abonnementsleverandøren som ikke tillater sine kunder å fortsatt være kunder gjennom et utenlandsopphold.

Ikke bare er det utrolig tungvint, men Get gjør det også svært vanskelig for en kunde som faktisk ønsker å være en fortsatt kunde. Men jeg er ikke interessert i å betale flere hundre kroner i måneden mens jeg er borte for en tjeneste jeg ikke kan benytte meg av. Så da blir det vel at jeg sier opp. Og jeg tror kanskje også at jeg ikke føler det store behovet for å koble opp igjen med Get når jeg kommer hjem igjen, når de egentlig ikke liker å ha kunder...


Kommentarer:
Postet av: Sexy Sadie

Den gjengen der virker jo syke.

12.mai.2007 @ 14:52
URL: http://sexysadie.norblogg.net
Postet av: Iversen på arbe'

Grusom gjeng. Eneste formildende faktoren er at de folka som er plassert på kundekontoret, der de faktisk må snakke med mennesker ansikt til ansikt, åpenbart hater telefonjævlene og selskapet sitt like mye som ossvanlige dødelige.

12.mai.2007 @ 15:02
URL: http://www.espeniversen.com
Postet av: Tiqui

Da kan jeg se frem til et hyggelig og felles-hatsk møte på kundekontoret i Maridalsveien, da ;)

De burde kanskje tenke gjennom hvordan man skal beholde kunder utover bindingstider, ja...

12.mai.2007 @ 15:11
URL: http://tiqui.blogg.no
Postet av: Goodwill

Noterer meg nyttig informasjon!

*og stryker GET fra listen over mulige leverandører*

12.mai.2007 @ 15:41
URL: http://goodwill1.wordpress.com
Postet av: Tiqui

Er du på jakt etter kabel-leverandører, Goodwill? Jeg tror også jeg ville strøket Get..

12.mai.2007 @ 15:59
URL: http://tiqui.blogg.no
Postet av: Goodwill

Neida, det er jeg ikke. Men det er uansett greit å vite hvem som gir service og hvem som ikke gjør det!

12.mai.2007 @ 16:25
URL: http://goodwill1.wordpress.com
Postet av: -> erik ®

Merkelig. Jeg har bare meget gode kundeerfaringer med dem siste 5-6 år. Var sågar intet problem å "fryse" fasttelefonabonnementet "mens jeg tenkte" på om jeg behøvde det. Modem og telefon etc står fortsatt hos meg, mens jeg nå tenker på 14. måneden.

Kanskje det er disse siste investorhaiene (i GET-masker) som endrer bildet.

12.mai.2007 @ 16:35
URL: http://balkongen.net
Postet av: Tiqui

Betyr det at du har fått fryse abonnementet ditt, >erik? Veldig merkelig hvis det er en mulighet og så nekter de meg det?

12.mai.2007 @ 16:58
URL: http://tiqui.blogg.no
Postet av: Iskwew

Dette minner meg om bokklubben. Da jeg skulle flytte til Brasil cille jeg fortsatt være medlem. Den eneste måten å være det på, var å motta C-post i posten med medlemsblad. I Norge kunne man være nettmedlem, men ikke i Brasil. Og jeg så jo for meg at postgang + avbestillingsfrister ikke kom til å fungere.

Dermed meldte jeg meg ut, etter 20 år. Og siden har de ikke sett snurten av meg. Slik mister man kunder.

12.mai.2007 @ 16:59
URL: http://iskwew.com/blogg/
Postet av: -> erik ®

Tiqui: Ja. Det er nok fordi jeg er så hyggelig. Nynner litt og sånt. Passer på å rose talestemmen hennes: "Den må ha gitt deg mange lykkelige stunder", sier jeg for eksempel.

Nå må du ikke sette i gang noe som gjør at de ber meg tenke ferdig - kjapt! Jeg funderer ennå på om jeg trenger fasttelefon.

12.mai.2007 @ 20:39
URL: http://balkongen.net
Postet av: Tiqui

Ja, Iskwew, slik mister man kunder, og slik sørger man for dårlig reklame i mitt nettverk - som kombinert med mitt online nettverk er ganske stort ;)
>erik: Det må være noe jeg har gått glipp av der, eventuelt synes de at bergensdialekten er så skremmende at de i utgangspunktet bare vil ha meg av tråden, så da ville det vel ikke hjulpet å nynne...

14.mai.2007 @ 08:47
URL: http://tiqui.blogg.no

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://app.blogg.no/trackback/ping/5437611